Subject: FW: Palve esitada Eesti 2024. aasta arengurahastuse (ODA) andmed
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Tue, 4 Feb 2025 16:11:39 +0200

From: Kairi Saar-Isop <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 4, 2025 3:36 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
<mailto:[email-masked]> [email-masked]; Rein Oidekivi -
JUSTDIGI <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Laura Toomlaid <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Kaie Laud <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Palve esitada Eesti 2024. aasta arengurahastuse (ODA) andmed
Importance: High

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Nagu igal aastal pöördume teie poole palvega aidata kaasa Eesti
arengurahastuse ülevaate koostamisse.

Majandusliku Koostöö ja Arengu Organisatsiooni (OECD)
<https://eu-central-1.protection.sophos.com/?d=oecd.org&u=aHR0cHM6Ly93d3cu
b2VjZC5vcmcvZGFjL2RldmVsb3BtZW50LWFzc2lzdGFuY2UtY29tbWl0dGVlL2RhYy1kZWNsYX
JhdGlvbi1jbGltYXRlLWNvcDI2Lmh0bQ==&i=NWI5Nzg2NDIyNWJiMTYxNmQ2OGQ5MDgz&t=b2
FCQVdBaWExeFBNYlI2aEJoL215d29jYWhkdE1uNUN1WnkvV005VnEyYz0=&h=2eed212c4d664
68dbe43941e08a3311a&s=AVNPUEhUT0NFTkNSWVBUSVaWG88b5JisgbWg68vVEW2_QSWQ5RRs
3WO5Sf3h_354TzBZaawnnSZEAyq21N-2RGg#_blank> Arengukoostöö Komitee (DAC)
kogub iga-aastase raporti tarvis ülevaadet doonorriikide arengukoostöö ja
humanitaarabi tegevustest – edaspidi ODA (official development
assistance). Eesti tegevuste raporti esitab OECD–le
<https://www.vm.ee/tegevus/arengukoostoo-ja-humanitaarabi/arengukoostoo-ja
-humanitaarabi-eesmark> välisministeeriumi arengukoostöö ja humanitaarabi
osakond.

Teie abi tegevuste terviklikul raporteerimisel aitab paremini esile tuua
Eesti riigi kogupanust arenguriikide, sh Ukraina toetamisel, ning
suurendab meie rahvusvahelist nähtavust.

ODA statistika alla kuuluvad kõik tegevused, mille peamine eesmärk on
edendada arenguriikide (lisatud manusena) majanduskasvu ja sotsiaalset
heaolu, sinna kuuluvad:

*	Arengukoostöö ja humanitaarabi projektid, koolitused, seminarid

*	Kui ministeerium või haldusala asutused on andnud arenguriikidele
tehnilist tuge (delegatsioonide vastuvõtmine, seminarid, koolitused, ja
muu sarnane)  või esemelist abi, palume seda raporteerida koos tegevuse
kirjelduse ja kogukuluga. Palun küsige tagasisidet kõigilt ministeeriumi
haldusala asutustelt. Oleme teadlikud, et mitmed asutused, nagu näiteks
RIA ja Vanglateenistus, on tihedas koostöös Ukraina või teiste
arenguriikidega, seega palume esitada ka nende andmed.

*	Liikmemaksud ja vabatahtlikud eraldised rahvusvahelistele
organisatsioonidele/fondidele. ODA-kõlbulike organisatsioonide nimekiri
ning vastavad ODA-kõlbulikkuse koefitsiendid on lisatud manusena.

*	Lihtsustamaks protsessi saame küsida teie ministeeriumi eraldisi
rahvusvahelistele organisatsioonidele Riigi Tugiteenuste Keskusest,
eeldusel, et kanded on tehtud välisabi/rahvusvaheliste organisatsioonide
toetuse tegevuskoodiga (01210, 01220). Selleks vajame teie nõusolekut.
Palun andke teada, kas annate nõusoleku kindlaks ajavahemikuks (nt ainult
2024. aasta andmete jaoks) või tähtajatult.

*	Ukraina toetamine

*	Palun raporteerida kõik Justiitsministeeriumi ja ministeeriumi
haldusala asutuste poolt Ukrainale eraldatud tsiviilotstarbelised
toetused, sealhulgas: rahaline abi, esemeline abi (kui tegemist on
kasutatud esemetega, siis raporteerida nende jääkväärtus) ja esemelise abi
transpordi ja administreerimisega seotud kulud.

*	Administratiivkulud, mis on seotud arengukoostöö ja humanitaarabi
tegevuste elluviimisega ja mida ei ole sisse arvestatud teistesse
kuludesse (nt projekti eelarvesse).  Administratiivkulude alla võivad
minna arengukoostööle ja humanitaarabile pühendatud lähetuste kulud või
mingi osa arengukoostöö ja humanitaarabiga tegelevate teenistujate
palgakuludest (proportsioon peab vastama sellele, kui palju hinnanguliselt
tööajast vastavatele teemadele pühendatakse). Administratiivkulud
arvestatakse organisatsioonipõhiselt.

*	Administratiivkulude hulka võib arvestada nt ministri visiite,
mille fookuses on olnud arenguriikide toetamine, näiteks Ukraina
digikoostöö, Ukraina deporteeritud laste teemal ja muud sarnased.

*	Teadusprojektid, mille fookuses on arenguriikide
sotsiaalmajanduslikku arengut toetavad uurimisküsimused.

Ainult 2024. aasta jooksul eraldatud rahastus on raporteeritav.

Raporteerimiskõlbulikud on vaid tegevused, mis on rahastatud Eesti avaliku
sektori vahenditest. Välisrahastuse (rahvusvaheliste organisatsioonide ja
Euroopa Liidu vahendite nagu nt Twinning või Taeix) ja erarahastuse toel
ellu viidud tegevusi ei saa raporteerida.

Topeltraporteerimise vältimiseks palume raporteerida ainult selle osa, mis
on rahastatud Justiitsministeeriumi või ministeeriumi haldusala asutuste
vahenditest. Kui olete tegevusi ellu viinud ESTDEVi, Välisministeeriumi
või mõne muu avaliku asutuse rahastusega koostöös, siis palun ärge
raporteerige nende panust.

Kogu info palume teil sisestada välisministeeriumi arengukoostöö ja
humanitaarabi andmebaasi
<https://eu-central-1.protection.sophos.com/?d=mfa.ee&u=aHR0cHM6Ly9ha3RhLm
1mYS5lZS9hbmRtZWRfb3RzaW5nLnBocA==&i=NWI5Nzg2NDIyNWJiMTYxNmQ2OGQ5MDgz&t=NG
IrTWFMV0hkT2hGNGFGVHdQVVBJaS9odDlzSjNrY2NJWU1maVNrbStnTT0=&h=2eed212c4d664
68dbe43941e08a3311a&s=AVNPUEhUT0NFTkNSWVBUSVaWG88b5JisgbWg68vVEW2_QSWQ5RRs
3WO5Sf3h_354TzBZaawnnSZEAyq21N-2RGg#_blank> AKTA  hiljemalt 18.02. Juhis
andmete sisestamiseks on lisatud manusena.

Tegevuste ODA-kõlbulikkust või andmete sisestamist puudutavate küsimuste
korral palun pöörduda  <mailto:[email-masked]> [email-masked] poole.

NB! Juhul kui Teie asutuses on keegi teine, kes antud informatsiooni
kogumise ja sisestamisega tegeleb, siis palun edastage see kiri õigele
adressaadile. Ministeeriumil palun jagada infokorjepalvet oma haldusala
asutustega.

Ette tänades,

Kairi Saar-Isop
Välisministeerium
Peadirektor
Arengukoostöö ja humanitaarabi osakond
+372 637 200
 <http://www.vm.ee/> www.vm.ee | Islandi väljak 1, Tallinn